How Brands Grow czyli marketing oparty na dowodach

Rozpoczynając miejmy nadzieję długą serie wpisów zdecydowałem, że warto wyjąśnić co rozumiem poprzez marketing oparty na faktach.

Otóż nie jest to tożsame z popularnym obecnie terminem data driven marketing. Będzie można łatwiej dostrzeć po kolejnym publikacjach na tym blogu.

Kluczowe czynniki wzrostu

Żeby te moje przekonania wesprzeć nauką i auterytetem przywołam Byorona Sharp’a autora praw marketingowych. „How Brands Grow” profesora Byrona Sharpa przedstawia oparte na dowodach podejście do zrozumienia kluczowych czynników wzrostu marki. Jest to obowiązkowa lektura dla marketerów. Zapewnia kompleksowy przegląd nauki stojącej za marketingiem oraz praktyczne implikacje dla marketerów.

Strategia i taktyka

Książka wyjaśnia, w jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać naukę o marketingu do podejmowania lepszych decyzji dotyczących strategii i taktyk marketingowych. Daje również wgląd w to, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych oraz jak identyfikować i docierać do właściwych klientów.

Ponadto książka zawiera dogłębne spojrzenie na najnowsze badania dotyczące lojalności wobec marki i sposobów tworzenia odnoszącej sukcesy marki. Ogólnie rzecz biorąc, „How Brands Grow” to podstawowe źródło wiedzy dla marketerów. Tych, którzy chcą zrozumieć podstawy naukowe marketingu i dowiedzieć się, jak wykorzystać je do rozwoju swojej marki.

Autorytet dla marketerów

Byron Sharp jest badaczem, marketerem i autorem, który jest dobrze znany ze swojej pionierskiej pracy w dziedzinie marketingu opartego na faktach. Od początku XXI wieku jest zwolennikiem podejścia marketingowego opartego na dowodach. Jest autorem kilku książek na ten temat, w tym „How Brands Grow” i „The Truth About Marketing”.

Fakty ponad opinie i przeczucia

Marketing oparty na faktach koncentruje się na wykorzystywaniu danych i dowodów do podejmowania decyzji marketingowych. Zachęca marketerów do wyjścia poza konwencjonalną wiedzę. Podejmowania decyzji opartychc na twardych danych, takich jak ankiety konsumenckie i badania rynku. Podejście to staje się coraz bardziej popularne w ostatnich latach. Firmy w większym stopniu opierają się na danych, a technologia ułatwiła gromadzenie, analizowanie i stosowanie danych.

Byron Sharp uważa, że marketing powinien opierać się na faktach i dowodach, a nie na przeczuciach czy intuicji. Argumentował, że tradycyjne podejścia marketingowe nie są już wystarczające. Zamiast tego marketerzy powinni skupić się na zrozumieniu potrzeb i zachowań klientów. Powinni wykorzystywać dane do podejmowania decyzji o tym, jakie produkty oferować, jak je wycenić i jak najlepiej je promować.

Dostępność mentalna marki

Sharp argumentował również, że tradycyjne podejście do brandingu, takie jak tworzenie unikalnej tożsamości i budowanie lojalności klientów, już nie wystarcza. Uważa, że aby odnieść sukces, marki muszą koncentrować się na budowaniu „dostępności mentalnej”. Dotępność mentalna rozumina jako zdolność klientów do przypomnienia sobie i rozpoznania marki w momencie podejmowania decyzji zakupowej. Wierzy, że można to osiągnąć poprzez skuteczną komunikację i reklamę, a także stworzenie silnej obecności w Internecie i innych mediach.

Byron Sharp stał się wiodącym głosem w dziedzinie marketingu opartego na faktach, a jego praca wywarła ogromny wpływ na sposób myślenia i działania marketerów. Jego pomysły zostały szeroko przyjęte przez firmy na całym świecie. Pomogły zrewolucjonizować sposób, w jaki marketerzy podchodzą do podejmowania decyzji.W pierwszym wpisie