Dlaczego warto zatrudnić zewnętrznego Dyrektora Marketingu?

Marketing jest jednym z najważniejszych aspektów każdej firmy, ale może być również jednym z najtrudniejszych do zarządzania. Jeśli jesteś dyrektorem generalnym lub założycielem, prawdopodobnie nie masz czasu na samodzielne zarządzanie każdym aspektem marketingu. W tym miejscu wkracza zewnętrzny dyrektor marketingu.

W tym wpisie zagłębiam się w rolę zewnętrznego dyrektora marketingu, dlaczego firma może chcieć go zatrudnić i jakie korzyści może przynieść, aby zmienić drogę Twojej firmy do sukcesu.

Co to jest Outsourced Marketing?

Najpierw przyjrzyjmy się, co właściwie oznacza outsourced marketing. Marketing jest istotną częścią każdego biznesu. Wymaga konsekwencji przez cały rok. Niektóre firmy mają zwyczaj skupiania się na marketingu tylko wtedy, gdy sprzedaż spada, ale aby zapewnić długoterminowy wzrost, marketing musi być jednym z podstawowych filarów każdej udanej strategii biznesowej.

Outsourced marketing to praktyka zatrudniania zewnętrznej firmy lub konsultanta do obsługi różnych działań marketingowych w imieniu firmy. Może to obejmować takie zadania, jak badanie rynku, reklama, generowanie leadów, marketing w mediach społecznościowych i planowanie wydarzeń. Dla firm, które nie mają czasu ani środków na marketing, outsourcing może być świetnym sposobem na uzyskanie potrzebnej pomocy.

W zależności od wielkości i etapu rozwoju Twojej firmy, możesz być w kluczowej fazie rozważań: czy skupiasz się na budowaniu wewnętrznej funkcji marketingowej, czy też zlecasz rolę marketingową doświadczonemu zewnętrznemu dyrektorowi marketingu.

Może to być sprzeczne z twoim standardowym podejściem do rekrutacji, ale zazwyczaj okaże się, że zewnętrzny dyrektor marketingu będzie posiadał bardziej zaawansowany zestaw umiejętności z osiągnięciami opartymi na wynikach.

Dlaczego firma miałaby zlecać marketing na zewnątrz?

Poza faktem, że strategia marketingowa jest kluczem do sukcesu każdego rozwijającego się biznesu, może istnieć nieskończona liczba powodów, dla których mała lub średnia firma może chcieć zatrudnić zewnętrznego dyrektora marketingu w celu zaspokojenia bieżących i długoterminowych potrzeb biznesowych. . Oto niektóre z najczęstszych powodów:

  • Poprzedni dyrektor marketingu opuścił firmę. Rekrutacja może być długim procesem, a zewnętrzny dyrektor marketingu szybko wejdzie na pokład i zacznie działać.
  • Firma nie jest w stanie uzasadnić kosztów rekrutacji stałego dyrektora marketingu.
  • Nie ma potrzeby biznesowej zatrudniania stałego pracownika w pełnym wymiarze godzin. Kilka godzin tygodniowo wystarczy, aby pomyślnie zrealizować plan marketingowy.
  • Masz zespół na miejscu, ale jest on rozproszony lub brakuje mu wymaganego zestawu umiejętności. Doświadczony dyrektor marketingu mógłby Ciebie odciążyć, być mentorem i przewodzić zespołowi.
  • Zbliża się kluczowy projekt biznesowy i aby odniósł sukces, nie możesz poświęcać Twojego czasu na bieżące tematy marketingowe
  • Masz wrażenie, że Twoje obecne podejście do marketingu straciło początkową świeżość lub brakuje mu ukierunkowania. Cenna perspektywa zewnętrzna może być tym, czego potrzeba, aby przywrócić sprawy na właściwe tory.

Nie tylko małe i średnie firmy zlecają część swojego marketingu na zewnątrz. Globalne firmy, także korzystają z takiego podejścia, gdy projekt wymaga określonego zestawu umiejętności, które nie są utrzymywane w firmie.

Czy zewnętrzny Dyrektor Marketingu zapewnia przywództwo?

Absolutnie. Zewnętrzny dyrektor marketingu zwykle dołącza jako rozszerzenie zespołu kierowniczego, ściśle współpracując z zespołem. Przejmuje odpowiedzialność za strategię marketingową, upewniając się, że jest ona ściśle zgodna z ogólną strategią biznesową i celami firmy.

Zewnętrzny dyrektor marketingu będzie dobrze wyposażony dzięki swoim silnym umiejętnościom marketingowym i przywódczym oraz udokumentowanym osiągnięciom, aby zmaksymalizować szanse i sukces, prowadząc do zwiększonych przychodów, większych zysków i szybszego potencjału wzrostu.

Jakie są  korzyści z zatrudnienia zewnętrznego Dyrektora Marketingu?

Jakie są więc niektóre z kluczowych korzyści, jakie odniesiesz z outsourcingu dyrektora marketingu? Spójrzmy:

1. To Specjaliści Od Marketingu

Doświadczenie jest kluczowe. Możliwe, że pomogli już w przekształceniu firm takich jak Twoja. Powinieneś szukać co najmniej 10+ lat doświadczenia na wyższych stanowiskach marketingowych i kierowniczych.

Outsourcingowi dyrektorzy marketingu to specjaliści w swojej dziedzinie. Będą mieli aktualne zrozumienie i doświadczenie w pełnym zakresie marketingu. Możesz oczekiwać, że znają najbardziej niezawodne i odnoszące sukcesy kanały sprzedaży, aby naprawdę dotrzeć do docelowych odbiorców. Ich bogate doświadczenie jest zgodne z trendami marketingowymi i może obejmować szerokie spektrum praktyk marketingowych, takich jak pozycjonowanie marki, PR, generowanie leadów i utrzymanie klientów.

Będą dysponować know-how, aby połączyć wszystkie Twoje działania marketingowe w ramach jednej zintegrowanej wizji i planu.

2. Skuteczne Techniki Zarządzania

Outsourcingowy dyrektor marketingu będzie uzbrojony w wiele skutecznych i uniwersalnych technik zarządzania, nabytych od byłych i obecnych klientów. Dobre techniki zarządzania są niezbędne do kierowania i kierowania pracownikami w celu poprawy ogólnej wydajności.

Zewnętrzny dyrektor marketingu może na przykład zastosować skuteczne podejście do zarządzania wynikami. Cele są definiowane i przekazywane zespołowi przez kierownictwo z zamiarem osiągnięcia każdego celu poprzez ścisłe monitorowanie i ocenę postępów w stosunku do ustalonych celów.

Każdy kluczowy element modelu zarządzania przez cele wygląda następująco:

1. Zdefiniuj cele i zadania organizacji
2. Zdefiniuj cele pracownika (w oparciu o punkt 1)
3. Ciągły monitoring wyników i postępów
4. Ocena wyników
5. Przekazywanie informacji zwrotnej
6. Ocena wyników

Korzystne jest, gdy dyrektor ds. marketingu został zlecony na zewnątrz, aby współpracował z istniejącym wewnętrznym zespołem marketingowym i zarządzał nim. Umożliwia to zintegrowaną pracę zespołową, lepszą komunikację i lepsze zrozumienie zadań, celów i oczekiwań. Rezultatem jest wyższa produktywność i lepsza wydajność.

3. Potrafi Kierować Strategią

Marketing to znacznie więcej niż tylko promocja firmy. Kluczem jest strategia, z silnym naciskiem na dostosowanie strategii marketingowej do długoterminowych celów firmy. Outsourcing strategii marketingowej oznacza skorzystanie z pomocy eksperta, który wcześniej z powodzeniem planował, tworzył i realizował strategie marketingowe.

Być może zastanawiasz się, dlaczego nie możesz po prostu zatrudnić tańszego kierownika ds. marketingu? Wiele osó uważa, że rola jest wymienna. Ale rzeczywistość jest taka, że istnieją duże różnice między kierownikiem ds. marketingu a dyrektorem ds. marketingu . Pomyśl o wykształceniu, doświadczeniu i odpowiedzialności. Obowiązki dyrektora marketingu obejmują przywództwo, odpowiedzialność, zarządzanie budżetem oraz posiadanie analitycznego sposobu myślenia i strategicznej wizji w celu opracowania i realizacji strategii marketingowej.

Ponoszą za to odpowiedzialność, za wyniki, jakie przynosi. Z drugiej strony kierownik ds. marketingu zazwyczaj skupiałby się na realizacji strategii marketingowej w ramach delegacji i pod kierownictwem dyrektora marketingu.

4. Perspektywa Zewnętrzna

Marketing – zwłaszcza w erze cyfrowej – może być przytłaczający. Jakie kanały wybierasz? Jakie media i formaty? Czy pozycjonowanie i przekaz mojej marki są właściwe? Jak lepiej poznać swoją grupę docelową?

Zanim się zorientujesz, bez skupienia i umiejętności wymaganych do utrzymania się na szczycie, możesz zostać w tyle. Być może Twoje podejście jest jednowymiarowe lub nie osiągasz pożądanych rezultatów i coś musi się zmienić.

Tutaj może pomóc zewnętrzny dyrektor marketingu. Perspektywa zewnętrzna może być właśnie tym, czego potrzeba. Na początek prawdopodobnie będą chcieli przeprowadzić audyt Twoich obecnych podejść marketingowych, aby określić skuteczność, wyzwania, ulepszenia i możliwości.

Niezależnie od sytuacji, zewnętrzny dyrektor ds. marketingu będzie w stanie przedstawić obiektywną analizę Twojego obecnego podejścia, a co więcej, podsunie świeże pomysły na transformację Twojej firmy. Bądź otwarty na słuchanie, zrozumienie i zaufanie do ich wiedzy, aby zatrzymać to, co nie działa i skupić się na tym, co będzie.

5. Bardziej Opłacalne Niż Stały Wewnętrzny Dyrektor Marketingu

Jeśli płacisz za outsourcing specjalisty, płacisz za wykonanie pracy i jak najszybsze dostarczenie wyników. Outsourcing zawsze będzie tańszy – i mniej ryzykowny – niż zatrudnianie ekwiwalentu pełnego etatu, ponieważ zazwyczaj pracują oni w niepełnym wymiarze godzin i są elastyczni. Płacisz tylko za czas, którego potrzebujesz i przepracowane godziny. Nie trzeba brać pod uwagę kosztów zatrudnienia, pakietów świadczeń ani kosztów szkoleń, co oznacza, że już teraz uzyskujesz lepszy stosunek jakości do ceny.

Wiele małych firm nie ma budżetu ani wymogu zatrudniania na stałe, ale gdyby tak było, zatrudnienie na poziomie dyrektora prawdopodobnie wiązałoby się z wysoką pensją. Otrzymujesz wysoce wykwalifikowanego i doświadczonego dyrektora marketingu zleconego na zewnątrz, który oferuje taką samą wartość i wpływ, jak zatrudniony dyrektor marketingu. Są dobrze wyposażone, aby zapewnić te same doskonałe wyniki. Nie będzie krzywej uczenia się.. Kto nie kocha oszczędności?

Wniosek: Czy Potrzebuję Zewnętrznego Dyrektora Marketingu?

To, czy zdecydujesz się zatrudnić w firmie, czy nie, jest decyzją biznesową, którą tylko Ty możesz podjąć. Jednak w zależności od wielkości i potrzeb Twojej firmy, może to być idealne rozwiązanie krótkoterminowe, aby przekształcić strategię marketingową w celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu.